Neues im Forum

D&D Next Faktencheck I

by

Getreu der alten Focus-Pseudo-Tradition sauge ich derzeit allerlei Fakten über die neue Edition D&D auf. Das tut übrigens auch ENWorld und wer einen konzentrierten Überblick erhalten will kann das hier tun. Was mir aber heute über den Weg lief und besonders auffiel ist folgendes Statement auf “Critical Hits”:

That same Paladin had previously charged a room full of stirges, and become close to death by blood loss, necessitating a several week recovery time back at the Keep.

Klingt so gar nicht nach dem D&D, dass man bisher kannte, aber trotzdem sehr interessant finde ich.

pixelstats trackingpixel

Diese Artikel könnten Euch interessieren:

  1. D&D Next Faktencheck II ohne Fakten
  2. Dice 4 Interview
  3. D&D Next Faktencheck: Erstmal Old School

Ähnliche Artikel bereitgestellt von Yet Another Related Posts Plugin.

Tags:

One Response to “D&D Next Faktencheck I”

  1. Jan Says:

    Okay, das war kein Regelding, sagt aber etwas über die Freiheiten in der “rules light”-Variante von D&D Next aus. Hier eine Klarstellung vom Autoren:

    “Since I’ve seen a lot of comments about this elsewhere, the whole thing with the several week recovery time from stirge blood loss was a call I made at the time at the table, not a rule that’s necessarily in the game. I also just handwaved the several weeks, so it’s not like the paladin’s player had to sit out the rest of the game while everybody else adventured. Basically, it was part of that whole “DM empowerment” thing I was talking about, where I made a rules call that I felt made the most sense for the table at the time, and even gave the players some options on how they wanted to continue.”

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.

Suche